Dag 19

11 augustus 2019 - Pontevedra, Spanje

Onderweg naar Santiago de Compostella tientallen wandelaars tegengekomen langs de weg op weg naar de stad. Vlak voor de stad even koffie gedronken in cafe vol behangen met petjes van wandelaars. Om 1100 uur plek gevonden vlak naast het centrum en met fiets de stoet van wandelaars gevolgd naar het grote plein waar de beroemde kathedraal staat. Het was heel indrukwekkend, maar jammergenoeg ook een flinke hoostbui. Gelukkig waren wij toen binnen aan de lunch. In namiddag weer op de weg richting kust. Aangekomen in Sanxenxo. Was ontzettend moeilijk te vinden de camper camping aan het strand, maar uiteindelijk via een bergweg op normale strandweg uitgekomen. Daarna via een steil aflopende weg uitgekomen bij de camping om 1700 uur en gelukkig nog 1 plekje over. Het ligt direct aan het strand en plaats voor ca 50 campers. Voornamelijk spanjaarden die dit plekje ook waarderen.

Bijzondere overgang van vorige dag, bezoek Santiago en nu op het strand.

Hier blijven wij een paar dagen want het wordt zonnig weer.

1. Truus:
    12 augustus 2019
    Zo jan jij had grote mosselen ik heb ze zo groot nooit gezien en een mooie plaats en wat een grote kerk en bij het strand groot gelijk dat je daar blijft staan nog veel plezier gr Truus