Dag 17 Vlissingen

10 augustus 2021 - Middelburg, Nederland

Veel regen in de nachtelijke uurtjes tot ca 0900, dus waren wij blij met de pipowagen.

Vertrek om 1000, droog maar zw wind, dus voor ons wind tegen.

Wij fietsen over het eiland Walcheren, langs de Westerschelde op de dijk. Veel slingerbochten en magnifiek uitzicht over het water en wind tegen.

Na aantal uren de dijk af en binnendoor over dijken met bomen naar Middelburg.

Het centrum lijkt een beetje op Amsterdam met grachtenpanden uit de 16/17e eeuw. In die tijd was Middelburg ook de 2e stad van Nederland.

Daarna naar Vlissingen naar onze overnachting. Ook weer een mooie vrijstaande villa en zeer gastvrije mensen. Ook hier weer eigen ruime slpkamet met eigen toilet/douche.

Savonds naar de boulevard waar wij heerlijk hebben gegeten in een Deens visrestaurant met prachtig uitzicht over de Westerschelde met zijn grote containerschepen.

Het was weer een mooie fietsdag van ca 80 km.

Morgen wijken wij af van de route en gaan wij naar Zierikzee.