Dag 28 Deauville

21 augustus 2019 - Deauville, Frankrijk

In de middag aangekomen via kleine binnenwegen en ook tolweg in Deauville.. Gelukkig 1 plek nog vrij van de 10 gratis plaatsen  en ligt in het centrum van de stad met gratis electra, afvoeren maar helaas geen water. Je mag hier maar 24 uur staan en parkeerwachter controleert dit elke dag op kenteken.

Deauville is nu de badplaats voor de rich and famous met veel 5* hotels. Alle dure modewinkels hebben hun plek gevonden. Prachtige mooie huizen en natuurlijk een heel groot strand.

Het is nu de St Tropez van Normandie. Veel  rijke en beroemde  mensen die graag gezien willen worden en dure autos.   Wel even overgang, maar wij kunnen dit wel aan😀

Gescheiden door de haven ligt Trouville. Dit heeft de uitstraling van een vissersplaats. Daar zag ik de grootste viskraam van fruit de mer. Wat een lekkernij allemaal. Natuurlijk ook groot strand. Ook veel smalle straatjes met winkels en visrestaurants.

Kortom, 2 mooie plaatsen met ieder een eigen uitstraling.

Via touristburo kregen wij gratis tickets voor een polo wedstrijd in het eigen polo stadion. Dat was ook een hele belevenis.

Polo is op een renpaard hockey spelen, maar dat gaat er wild aan toe.

Want polo is de ultieme sport voor de rich and  famous.

savonds is de boulevard uitgestorven, maar de 5* hotels zijn schitterend verlicht.

Morgen naar Le  Tresport , wat ook weer een overgang is😀

1. Truus:
    22 augustus 2019
    Jan ik heb geen vissersplaats gezien
    Of dat ken je niet zien maar anders zijn het mooie foto s als je het maar leuk heb nu jan en daan. Veel plezier gr v Truus.