Dag 5 Normantier

28 juli 2019 - Beauvoir-sur-Mer, Frankrijk

Een heerlijk zondagsontbijt met prachtig uitzicht over de weilanden. Fietstocht naar het eiland Noirmoutier wat verbonden is met een hoge en lange brug met vaste land. Het doel was naar het dorp Noirmoutier wat ca 25 km fietsafstand is bij einde vh eiland. Een heel vriendelijk fiets eiland. Veel mooie witte woningen met blauwe accenten. Bij het dorpje Barbatra gestopt bij de plaatselijke bakker voor koffie en taartje. Ook veel 5 sterren campings langs de kust. Wij namen de toeristische route met goede fietsbewijzering. Hier zijn ook veel kleine bedrijven die zout winnen en dus ook plaatselijke verkoop. Fleur de sel gekocht voor thuis, want is hier spotgoedkoop. Uiteindelijk aangekomen bij ons eindbestemming Noirmoutier. Leuk havenstadje maar aardig toeristisch ingesteld. Veel franse toeristen maar best veel nederlanders.

Terugweg langs andere kant vh eiland. Daan wilde perse andere weg nemen naar vaste land. Maar weg alleen begaanbaar bij eb, nu was het gewoon zee. Dus terug via brug en naar ons weiland, waar wij heerlijk in de zon hebben gegeten met ondergaande zon over de weilanden.

Morgen richting Bordeaux

1. Mark:
    28 juli 2019
    Lekker bezig Jan. Jammer dat wij nog niet in Frankrijk zitten. Na Poitiers slecht 25 minuten rijden naar ons Chateau :).

Iedereen de groeten!

Mark
  2. Truus:
    29 juli 2019
    Jan je had het. Kunne zwemmen maar jullie hebben het naar je zin gr truus
  3. Truus:
    29 juli 2019
    Ik heb mij verhaal al verteld gr tr