Dag 24

26 augustus 2017

Vanuit Lipno rijden wij smidags rond 1500 uur naar Duitsland. Wij hebben op de kaart zomaar een plaatsje aangewezen, wat op de route ligt naar Amstelveen. Ca 3 uur rijden. Dan hoeven wij zondag dan nog maar 6 uurtjes te rijden. Nog nooit gehoord van Dettelbach, maar is een  klein plaatsje aan de rivier in Deelstaat Bayern. Wij hebben de camper buiten de camping geparkeerd op een parkeerplaats, want het was vol.  Daarna het stadje verkend. Temperatuur ca 32 graden, dus zeer warm. Wij lopen zo het centrum in en zie best wel wat  mensen rondlopen. Lopen langs binnenpleintjes waar de dorpsbewoners aan lange tafels zitten met muziekbandjes. En wij zien dat elk restaurant/cafe een nummer heeft. Wat blijkt. In Dettelbach wordt dit weekend het jaarlijkse wijnfeest gehouden en komen zelfs mensen uit Munchen speciaal hier naar toe, maar ook een Nederlands stel Floris en Denise uit Delft. Ik zit met Daan gezellig bij een tent om ca 1900 uur aan een  lange tafel en drinken een aperol ( cocktail van prosecco en rode wijn). Achter ons speelt een bandje met leuke duitse muziek. Even later komt een stel naast ons zitten en dat is Floris en Denise. Zover ik kon zien  waren wij ook de enige Nederlanders.  Zij komen jaarlijks hiernaar toe om dit mee te maken. Ik wilde nog wel wat eten, maar is er helemaal niet van gekomen. Ik heb nog 2 braadworsten naar binnen gewerkt en daarna aan de flessen rose, die ook in de omgeving van Dettlelbach worden gemaakt. Wij hebben ontzettend veel  plezier beleefd met  Floris en Denise en  om 0100 snacht half dronken naar de camper gestrompeld. Een dag om niet meer te vergeten.

1. Els Vlielander:
    31 augustus 2017
    Nou volgens mij word dat wel jullie jaarlijkse uitje want zoiets is toch voor herhaling
    vatbaar of niet soms, gezellig met al die mensen en muziek en glaasje vocht want dat hoort er immers bij. Lekker genieten hoor dat doen wij ook met jullie verhalen.
    Groetjes Els en Cor