Dag 24

29 augustus 2018

Vandaag laatste dag in Slovenie, vanaf morgen langzaam huiswaarts om zaterdag aan te komen.

Helaas paragliden was niet mogelijk. dus een klein fietstochtje via Tolmin naar Kobarid en dan weer langs de rivier terug. Nou, dat hebben wij geweten. Daan was af en toe aan het mopperen, dat zij graag wat meer uitgedaagd zou worden. Na vandaag zegt zij niets meer😀 Na Tolmin van de hoofdweg af en toen een beklimming van 3 uur met stijginspercentages van 6%. Er kwam geen eind aan en ook verschillende keren gelopen. Volgens de toerist office in Tolmin was dit een mooie fietstocht naar de bergkam en daarna naar beneden naar Kobarid. Na 3 uur puffen eindelijk boven op de berg en een prachtig uitzicht naar de Alpen maar ook de zee. Wij heben een hoogte bereikt van 1100 meter en de klim was 14 km. Op de bergkam was 1 klein dranktentje en een heerlijke Radler genomen. Natuurlijk hadden wij genoeg water meegenomen, maar di smaakt beter. Na de bergkam een afdaling van ca 30 min met een dalingspercentage van 14%. Daarom had touristburo ons afgeraden om niet andersom de berg te beklimmen. Eindelijk beneden met verkrampte handen van het voortdurend remmen. Beneden op de grote weg, was inmiddels 1600 uur, een restaurant ingedoken. Daar hebben wij heerlijke spaghetti gegeten met een karafje wijn. Even wat koolhydraten naar binnen werken. Daarna nog 45 min fietsen op de vlakke weg nasr de camping waar ook de laatste paragliders naar beneden waren gekomen.  Uiteindelijk samen toch een heerlijk gevoel en mooie afsluiting van Slovenie wat ons hart heeft gestolen qua natuurschoon maar zeker ook de vriendelijke mensen👍💪😀

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els Vlielander:
    31 augustus 2018
    Wat een prachtige foto's zeg en een energie allebei geweldig. Sportief hoor.

Groetjes.
  2. Els Vlielander:
    31 augustus 2018
    Bij deze alvast een veilige thuisreis gewenst.