Dag 22

27 augustus 2018 - Gabrje, Slovenië

Na koffie te hebben gedronken bij een heel mooi italiaanse bakkerij/lunchroom op weg naar Tolmin in Slovenie, afstand ca 50 km. De camping in Tolmin ligt aan de rivier Soca. Maar wij namen de verkeerde route vd rivier en reden door dorpjes met steegjes waarbij de camper er net doorging. Uiteindelijk via de andere kant de camping bereikt. Tot ons geluk kon ik de camper parkeren aan de rivier. Wat je dan ziet is een levend schilderij. Zo mooie omgeving kom je haast niet tegen. Daarom is dit gebied ook zeer beroemd. Naast de camping is de landingsplaats van de paragliders. Deze dagen internationale wedstrijden en ca 100 paragliders uit alle delen vd wereld doen hier aan mee. Prachtig gezicht hangend aan de parchute ca 1000 meter hoog om zwevend door de blauwe hemel te vliegen. Je kan ook zelf mee via een tandem, dus samen met een piloot. Ga wij nog even over nadenken😀 camping staat einde middag helemaal vol met avontuurlijke mensen. Mooi wandelgebied, fietstochten, kano over de rivier noem het maar op. Savond op de camping overal kampvuren, bbq etc. Natuurlijk ook zelf de bbq gebruikt. Met het ruizen va de watervallen heerlijk in slaap gevallen in het levende schilderij.