Dag 25

30 augustus 2018

Met dank aan mijn vriend KPN en zijn vriend 02 in Neubeuern geen internet, dus verslag dag 25 wat vertraagd.

Van de camping in Tolmin naar Bovec, het grootste watersportgebied aan de rivier de Soca. Was voor ons iets te massaal, maar moesten toch hier langs. Kop koffie gedronken met uitzicht op ruige bergtoppen. Vanaf Bovec gaat een smalle weg door het bergketen naar Oostenrijk. Of je moet een heel stuk omrijden. De route bestaat uit 57 haarspeldbochten, dus had mijn borst natgemaakt. Na een uurtje rijden plotseling het grensbordje van Italie en gingen via Tarvisio weer naar Slovenie en even later de grens van Oostenrijk. Oftewel die beruchte bergetappe viel voor ons reuze mee. Weer vignet gekocht voor snelweg door Oostenrijk richting huis.Vanaf de grens alleen maar regen en onweer, zo erg dat wij even moesten stoppen. Daan had inmiddels al de stopplaats berekend en dat werd Neubeueren, kleinn stadje vlakbij Munchen. Mooie, ruime en gratis camperplaats.en stonden al verschillende campers toen wij om 1900 uur aankwamen. Voor het eten samen even door her centrum gelopen, met prachtige versierde huizen, 5 ster hotel en mooie winkels. Dit was zeker geen arm stadje. Daan liep erbij als een roma zigeurin en ik liep er ook  bij met mijn ongeschoren kop. Wij zouden zeker geweigerd worden in het restaurant. Gelukkig was dit ook niet nodig, want Daan heeft heerlijk eten klaargemaakt in de camper. Maar ja, steeds geen internet om even nog wat te werken , mijn blog te maken maar zeker om mijn kranten te lezen. Dus het werd verplicht praten😀