Dag 20

22 augustus 2017

Om 0700 uur opgestaan om onze noodplek te verwisselen voor gewone plek met voorzieningen. Er stonden ca 5 campers oo een noodplek en voor de poirt stonden al de eerste campers. Daan zag een plek vrijkomen en hen direct de camper erop gezet en dit gemeld aan de beheerder die dasr rondliep. Even latet een belg, die ook op een noodplek stond, met zijn camper die claimde onze plek en had al een bordje vd administratie gekregen. Gelukkig kon ik de administratie overtuigen dat de beheerder ons mondeling de plek had toegewezen. Daarna op de fiets naar het Schonbrunn paleis, ookwel genoemd het paleis van Sisi. Zie ook de beroemde tv serie. Gelukkig snel een kaart kunnen kopen omdat wij daar vroeg waren. Anders wachttijd 1,5 uur. Het was zeer indrukwekkend. Ontzettend groot paleis met een tuin van 1 kilometer. Binnen was het heel erg mooi, maar mocht geen fotos maken. Daarna op de fiets naar het centrum, waar wij in het beroemdste schnitzel restaurant van Wenen hebben gegeten. Even uitbuiken op de fiets en de Donau bekeken. Maar viel best tegen. Ligt aan buitenkant van Wenen en in Boedapest midden door het centrum wat veel mooier was. Toen fiets geparkeerd en weer even gewinkeld en vergaapt aan het grote aanbod van winkels en de toeristen vanuit de hele wereld. Natuurlijk hebben wij  einde middag koffie met wiener sacher torte en apfelstrudel gegeten. Op terugweg hebben wij de metro genomen waarbij fiets gratis mee mocht. 2000 uur thuis en Daan nog een kleine salade gemaakt. Nu gaan wij kijken waar we morgen naar toe gaan.

1. Mark Kistemaker:
    22 augustus 2017
    Geen ruzie maken met die Belgen hoor :)
    Gr Mark