Dag 7

12 augustus 2018 - Ljubljana, Slovenië

POT fietstocht is een mooie fietscirkel om Ljubijna van 32 km. Het begin cq einde begint toevallig bij ons parkeerterrein. Hoofdzakelijk grindweg en speciaal aangelegd door buro toerisme.

Dus na het ontbijt op de fiets en begonnen bij bordje 32 km. Het brengt je buiten de stad en komt ook veel inwoners tegen die hier wandelen of fietsen. Na half uur weken wij van het pad en naar het centrum gegaan en fiets geparkeerd. Heerlijk koffie gedronken aan de rivier en daarna het kasteel bezocht met een flinke klim omhoog.

Toen weer terug naar het fietspad en waren bij bord van 28 km. Het was al 1400 uur en fietste langs een mooi restaurant aan de rivier en toch maar even geluncht. Half 4 weer op de fiets voor de 28 km af te maken. Bij bord 26 km gingen wij het bos in en toen serieus klimmen. Steile grindpaden om uiteindelijk af te stappen en bijna half uur omhoog gelopen. Sommige stukken steiging van 15%. Eindelijk na 1 uur uit het bos en langzaam weer naar beneden met bordje van 22km. Daarna mooie fietstocht om de stad heen en helaas ook af en toe verkeerd gereden omdat wij de borden niet konden vinden. Bij het laatste bordje van 5 km ging het mis en toen zijn wij naar het centrum gereden om toch nog wat te gaan eten. Het was inmiddels al half 8.

Overal hartstikke druk bij de tientallen restaurants en veel tafels gereserveerd. Na wat omzwervingen beland op een pleintje en daar toch nog lekker wat gegeten. Eindelijk half 11 weer bij de camper.

1. Els Vlielander:
    13 augustus 2018
    Zozo dat was me het dagje wel zeg, sportief hoor.
  2. Truus:
    15 augustus 2018
    Truus. 14 augustus
    Dat was goed voor mij mooie foto

Jan en daan. Xxx