Dag 16

18 augustus 2017

Na klein half uur rijden waren wij in Piliscev. Daar is een grote camperzaak met een groot beveiligd terrein met alle voorzieningen. Maar belangrijkste was dat het treinstation op loopafstand was en ca 45 min naar Boedapest. Trein gaat elk half uur tot middernacht. Op het station een modern ticketapparaat met engelse tekst.

Maar een dag om nooit te vergeten.

Bij aankomst daar een monteur aangesproken omdat er een sissend geluid was bij het gasgeven. Hij reed even mee en wist meteen dat er iets mis was met een slang van de turbo die de lucht aanzuigt. Eind vd middag was dit gerepareerd. Wij ondertussen met trein naar Boedapest. Vanuut station de stad ingelopen. Een prachtige stad en je kan het vergelijken met Parijs, misschien nog wel mooier. Smiddags in een klein steegje bij een hippe lunchtent aangekomen. Plaatje om te zien en erg lekker. De middag de stad doorgewandeld en om 1900 uur tickets gekocht voor een cruise over de Donau tot

m2100 uur. Een hele mooie belevenis met muziek. Daarna naar het station, maar er reden geen treinen meer. Geen personeel aanwezig en niemand die engels of duits sprak. Na 10 min reddeloos over het station gelopen, hoorde ik via een duits stel dat er werkzaamheden waren. Er zou een bus klaar staan, maar bij een ander station met vetrektijd om 2215. Het was al 2200 dus snel met taxi naar ander station. Komen we daar aan om 2215, geen bus maar wel een kaartcontroleur. Hij sprak een beetje engels. Hij wist ook niets van dit gedoe en zijn bus had hem laten staan. Dus buschauffeur zonder de kaartcontroleur. Er zou geen bus meer komen die naar ons dorpje zou gaan. Veel onzekerheid en ook veel gelachen. Want ik was van plan om naar een lekker hotel te gaan. Onze kaartcontoleur bleef bij ons en uiteindelijk om 2350 uur kwam toch nog een bus naar Piliscef zou rijden. Om 0100 eindelijk bij ons treinstation afgezet. Het was een lange bijzondere dag

1. Truus:
    19 augustus 2017
    Wat een aventuur maar goed af gelopen groep truus.