Dag 18

20 augustus 2017

Zondag museumdag. 0930 in de trein met het zondagse gezicht van Daan ( zie fotos)  De grootste synagoge van Europa was heel erg mooi, maar bijbehorend museum viel helaas wat tegen. Daarna nog de grootste katholieke kerk van Boedapest bezichtigd, waar de zondagmis net was afgelopen. Een belangrijk relikwie had de bisschop even tentoongesteld ( zie foto) Het is vandaag ook een feestdag in Hongarije. Veel winkels dicht, helaas voor Daan. De Buda is het grootste kasteel aan de Donau. Aangezien ook een folklore festival aanwezig is bij het kasteel bracht dat veel mensen op de been met bijbehorende gezelligheid. Veel eettentjes en marktkramen. Ook verschillende podia voor vertier. Het nationaal hongaars museum was naast het kasteel gevestigd, dus ook maar meegenomen. Groot indrukwekkend gebouw met prachtig uitzicht over de Donau. Uiteindelijk savonds weer de trein terug en vanwege feestdag geen werkzaamheden. Alleen de conducteur deed wat vreemd. Normaal zijn de 2 treinkaartjes 1500 florint, maar rekende maar af 620. Wij vonden het maar best We hadden al afscheid genomen van ons hongaars geld en de laatste 1500 florinten bewaard voor treinkaarten, houden we nog  hongaars geld over. Voor alle duidelijkheid 1 euro is 300 florint. Boedapest heeft ons hart gestolen

1. Mark Kistemaker:
    20 augustus 2017
    Een mooi verslag weer over een reisbestemming die verhoudingsgewijs helaas niet vaak wordt aangedaan. En aan de prachtige foto's te zien is dit zeer onterecht.

Ik blijf jullie volgen.

Gr Mark
  2. Truus:
    21 augustus 2017
    Ik wil niet veel zeggen maar je lijk wel op je fam. Op de foto mooie fotos