Dag 17 en 18

23 augustus 2018 - Bašanija, Kroatië

, Gisteren geen internetverbinding, maar zijn 2 dagen op zelfde plek nl. In Savudrija. Ligt aan de kust tegen grens van Slovenië. Andere campers vertelde over deze ple. Mooiere plek is haast niet denkbaar. Pal aan zee onder een boom. Eigenlijk verboden om hier te slapen, maar doen het toch. Woensdagochtend vertrek uit onze wijngaard en gereden naar Buje, klein plaatsje in het binnenland. Daar zijn wij gaan fietsen naar Groznjan. Een heel oud middeleeuws stadje, nu populair onder kunstenaars met veel leuke kleine galeries. Einde middag gereden naar de geheime tip. Was even zoeken omdat het geen officiele camperplek is, maar gewoon parkeren aan zee. Wel vlakbij zeer grote campings aan zee, maar dat is niets voor ons. Prachtig uitzicht direct over zee en je loopt zo het lauwwarme water in. Er staan overal douches om het zeewater af te spoelen. Veel dagjesmensen, maar wij blijven staan met ons huis bij ons. We merken wel als wij wegmoeten. Heerlijk geslapen met het geruis van de zee en vanmorgen om 0745 uur in ochtendzon en een zee zo glad als een spiegel heerlijk te zwemmen. Daarna even 5 min lopen naar de camping om lekker gebruik te maken van het toilet en andere zaken😀. Smiddags fietsen naar plaatsje Umag. Heel toeristisch, maar leuk om even gezien te hebben. Daarna twijfel om nog een nacht te blijven, maar kwam nog een andere camper naast ons staan, dus toch maar weer op ditunieke plekje te blijven staan. Morgen de twijfel wat wij verder gaan doen. Welcht toch naar Udine in Italie, omdat wij maandag in Tolmin willen zijn in Slovenië. Maar het weekend wordt slecht weer voorspeld, du het is nog even puzzelen. Maar daar houdt Danielle wel van, want zij wil graag alles onderp controle houden en ik schop het af en toe in de war💪😀

1. Els Vlielander:
    26 augustus 2018
    Weer prachtige foto's hoor. Het was zeker wel lastig lopen op die historische
    steentjes. Verder lekker genieten.
    Groetjes