Dag 20

25 augustus 2018

vanmorgen besloten om eerst weer naar Izola te rijden in Slovenie en inkopen doen bij de Spar. Lag toch op de route richting Gorizia,het wijngebied op de grens van Italie.

Met stortregens en hevig onweer vetrokken want Izola ligt 40 km verder op. Over de grens eindelijk ook weer internet. Gelukkig weinig oponthoud bij de grens en bij Izola werd het droog en beetje zonnig. Uiteindelijk besloten om weer op onze campingplek te staan bij het strand en naar Gorizia te rijden. Het was daar slecht weer met onweer. Totaal geen spijt gehad. Mooie fietstocht gemaakt om Izola heen, daarna met stoelen aan zee lekker geborreld, kranten gelezen en natuurlijk, welicht laatste keer, gezwommen in de lauwwarme middellandse zee. In de avond  kwam ook hier de regen en onweer, maar lekker binnen in de camper. Daan heeft maccaroni klaargemaakt met een heerlijk rood wijntje erbij. Nu de planning voor morgen bekijken. Uiteindelijk is ons doel om maandag in Tolmin ( slovenie) te zijn om daar 3 dgn door te brengen om daarna huiswaarts te rijden. Tolmin ligt in de bergen in een heel mooi natuurgebied. Maar pas vanaf maandag weer goed weer. Nu heel veel regen, onweer, modderstromen en ga zo maar door. Dus dat wordt een beetje avontuur. Wij gaan naar een mooie camping aan de rivier Soca. Nu eerst maar de tussenliggende dagen doorbrengen👍